اصلیاقتصادیسیاسی

سقط جنین، امنیت مرزها، و اقتصاد سه موضوع اصلی رای‌دهندگان آمریکا

در انتخابات 2024 آمریکا، سه موضوع اصلی که برای رای‌دهندگان بسیار اهمیت دارند، شامل سقط جنین، امنیت مرزها، و اقتصاد است. براساس نظرسنجی‌ها، سقط جنین با 15 درصد از رای‌دهندگان، به عنوان مهم‌ترین مسئله تعیین‌کننده، از اقتصاد و امنیت مرزی/مهاجرت (هر کدام 14 درصد) پیشی می‌گیرد. دموکرات‌ها همچنین خواستار اقدام در مورد قیمت مواد غذایی به عنوان مهم‌ترین موضوع پیش از انتخابات هستند.

در میان دموکرات‌ها (24%)، زنان حومه شهر (24%)، لیبرال‌ها (23%)، رای‌دهندگان سیاه پوست (17%)، افرادی که دارای مدرک دانشگاهی هستند (17%)، و رای‌دهندگان زیر 30 سال (16%)، سقط جنین مهم‌ترین موضوع است. در مقابل، امنیت مرزی برای محافظه‌کاران (28%)، جمهوری‌خواهان (25%)، مردان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی (20%)، رای‌دهندگان بالای 65 سال (17%)، و رای‌دهندگان روستایی (17%) اولویت دارد. اقتصاد نیز برای انجیلی‌های سفیدپوست (19%)، رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار (17%)، مستقل‌ها (17%)، سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی (16%)، و رای‌دهندگان شهری (16%) مهم‌ترین مسئله است.

با توجه به نزدیک بودن رقابت انتخابات آمریکا، هر نامزدی که بتواند نظر رای‌دهندگان را جلب کند و به مسئله اصلی آنها پاسخ دهد، در روز انتخابات برتری خواهد داشت. ترامپ در دو مورد از سه موضوع برتر، مهاجرت (+15) و مسائل اقتصادی (+13)، نسبت به بایدن بهتر عمل می‌کند، در حالی که بایدن در موضوع سقط جنین (+8) بهتر دیده می‌شود. ترامپ همچنین در موضوعات جنایت (+8) و سیاست خارجی (+5) محبوب‌تر است، در حالی که بایدن در زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی (+7) و یکپارچگی انتخابات (+7) بیشتر مورد اعتماد است.

جمعیت زیر 30 سال یک گروه کلیدی در این دوره انتخابات آمریکا به حساب می‌آید. در حالی که بایدن در سال 2020 آنها را به دست آورد، اکنون با آنها دست و پنجه نرم می‌کند. سه نظرسنجی ملی اخیر نشان می‌دهد که ترامپ با 8 امتیاز از بایدن در میان این گروه (53 درصد ترامپ، 45 درصد بایدن) پیشتاز است. رای‌دهندگان جوان بیشتر بر این باورند که ایالات متحده بیش از حد از اسرائیل حمایت می‌کند، از قانونی کردن ماری‌جوانا و استفاده از پول مالیات‌دهندگان آمریکا برای لغو بدهی دانشجویان حمایت می‌کنند، و سقط جنین را به عنوان مهم‌ترین مسئله تعیین‌کننده خود ذکر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا