علم و فناوری

احتمال تأخیر در عرضه پلی استیشن 5 پرو تا سال ۲۰۲۵

در چند ماه گذشته شایعه‌های زیادی پیرامون پلی استیشن 5 پرو منتشر شده است؛ کنسولی میان‌نسلی که انتظار می‌رود دارای پردازنده گرافیکی با قدرت پردازشی ۳۳.۵ ترافلاپس، حافظه‌ای با پهنای باند ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه و همان پردازنده پلی استیشن 5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از ۳.۵ به ۳.۸۵ گیگاهرتز باشد. با اینکه در گزارش‌های قبلی به معرفی و عرضه پلی استیشن 5 پرو در اواخر سال ۲۰۲۴ اشاره شده بود، اما اکنون در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شاید این کنسول با تأخیر روانه بازار شود.

توییت اخیر تام هندرسون، منبع اصلی گزارش‌های اولیه کنسول میان‌نسلی سونی، نشان می‌دهد که این افشاگر خوش‌سابقه در خصوص عرضه پلی استیشن 5 پرو در سال ۲۰۲۴ تردید دارد. هندرسون در پاسخ به سؤال یکی از کاربران درباره معرفی پلی استیشن 5 پرو در سال جاری گفت که این اتفاق تنها درصورتی رخ می‌دهد که سونی برای عرضه این کنسول در سال ۲۰۲۴ برنامه داشته باشد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که عرضه این کنسول به سال ۲۰۲۵ موکول شود.

جالب اینکه در گذشته تام هندرسون از عرضه پلی استیشن 5 پرو در سال جاری اطمینان داشت، اما به نظر می‌رسد که سونی تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کرده است تا این کنسول میان‌نسلی در زمان عرضه با کمبود بازی‌های فرست-پارتی مواجه نشود. سونی در سال جاری بیشتر به بازی‌های انحصاری ثرد-پارتی تکیه کرده است، ولی آثار بزرگی نظیر جی تی ای ۶ و Death Stranding 2 در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسند که می‌توانند قابلیت‌های پلی استیشن 5 پرو را به رخ بکشند.

باید منتظر ماند و دید که سونی چه تصمیمی برای آینده این کنسول خواهد گرفت و آیا پلی استیشن 5 پرو می‌تواند انتظارات بازیکنان را برآورده کند یا خیر. تا آن زمان، علاقه‌مندان به دنیای بازی باید منتظر اخبار و اطلاعات بیشتر از سوی سونی باشند.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا