اصلیموسیقی

کنسرت «نوای آفتاب» با اجرای آثار برگزیده سینمای ایران و جهان

به نقل از روابط‌عمومی کنسرت، ارکستر «نوای آفتاب» به رهبری امین سالمی در تاریخ ۳۱ خرداد، با اجرای هفده قطعه از موسیقی فیلم‌های برگزیده و مطرح سینمای ایران و جهان، کنسرتی را در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد کرد. این ارکستر به پیشنهاد محمدرضا آقایی، از همراهان و نوازندگان ارکستر، تشکیل شده و به صورت یک اجرای بی‌کلام به مخاطبان ارائه خواهد شد.

در این کنسرت، سه قطعه ایرانی و چهارده قطعه از سینمای جهان انتخاب شده‌اند. برخی از این قطعات پیشتر توسط ارکسترهای مختلفی اجرا شده‌اند، اما ویژگی منحصر به فرد این کنسرت، اجرای مجموعه‌ای از بهترین موسیقی‌های دنیا در یک شب است. قطعات موسیقی فیلم‌های غیرایرانی علاوه بر ضبط با سازهای غیرایرانی، در اجرا با همان گروه سازها نیز ارائه می‌شوند.

4956916


در تنظیم قطعات برای این کنسرت، سازهای ایرانی چون تار، عود، سنتور، قانون، دف و تمبک نیز به ارکستراسیون اضافه شده‌اند. تنظیم و ارکستراسیون قطعات توسط محمدرضا آقایی، فیروز ویسانلو و امین سالمی انجام شده است تا ترکیبی از سازهای ایرانی و غیرایرانی به بهترین نحو ممکن ارائه شود.

این اجرا با حضور ۳۸ نوازنده برگزار می‌شود که شامل بخش کلاسیک (ارکستر زهی، فلوت و پیانو)، بخش پاپ (گیتار کلاسیک و آکوستیک، گیتار بیس، هارمونیکا، ساکسفون، درامز، کونگا و پرکاشن) و گروه سازهای ایرانی (عود، تار، سنتور، قانون، تمبک و دف) است. قطعاتی از فیلم‌های معروف مانند «سینما پارادیزو»، «فتح بهشت»، «بازی تاج و تخت»، «پدرخوانده»، «لئون حرفه‌ای»، «خوب، بد، زشت»، «ابوعلی سینا» و «کمال الملک» در این کنسرت اجرا خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا