اصلیورزشی

رکورد شگفت‌انگیز پرسپولیس در لیگ برتر

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس با نتیجه ۲ بر صفر هوادار تهران را شکست داد و با ۵۹ امتیاز همچنان در رده دوم جدول باقی ماند. با این نتیجه، رقابت قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال در صدر جدول ادامه دارد.

سپاهان اصفهان، یکی از بخت‌های قهرمانی در لیگ بیست و سوم، در هفته‌های اخیر نتوانست روند خوب خود را حفظ کند و در هفته بیست و هفتم برابر مس رفسنجان به تساوی یک بر یک رسید. سپاهان اکنون با ۴۸ امتیاز در رده سوم قرار دارد. با توجه به اینکه تنها سه هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است، فاصله ۱۱ امتیازی بین پرسپولیس و سپاهان در رده‌های دوم و سوم به معنای قطعی شدن نایب قهرمانی پرسپولیس در این فصل است.

با قطعی شدن نایب قهرمانی، پرسپولیس جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کرد و به یک رکورد حیرت‌انگیز دست یافت. سرخ‌پوشان اکنون ۹ فصل متوالی است که فصل را با قهرمانی یا نایب قهرمانی به پایان می‌رسانند، رکوردی که هیچ تیم لیگ برتری دیگری به آن دست نیافته است.

پرسپولیس در لیگ پانزدهم در رقابت شانه‌به‌شانه با استقلال خوزستان، به خاطر تفاضل گل نایب قهرمان شد. این تیم در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم با مربی کروات خود، برانکو ایوانکوویچ، به مقام قهرمانی رسید. پس از آن، پرسپولیس در لیگ‌های نوزدهم و بیستم با یحیی گل‌محمدی قهرمان شد و در لیگ بیست و یکم باز هم با همین مربی پس از استقلال به مقام نایب قهرمانی دست یافت. فصل گذشته نیز پرسپولیس با عملکردی فوق‌العاده و کنار زدن استقلال و سپاهان به قهرمانی لیگ رسید تا در ۸ دوره اخیر لیگ به ۶ عنوان قهرمانی دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا