اقتصادی

افزایش چند درصدی خروجی سدهای کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا ۲۴ شهریورماه، میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور به ۴۱.۶۰ میلیارد متر مکعب رسیده که در مقایسه با سال گذشته (۳۹.۱۷ میلیارد متر مکعب)، ۶ درصد افزایش یافته است. خروجی سدهای کشور نیز در همین مدت مشابه، رشد ۶ درصدی را تجربه کرده است.

به نقل از ایسنا، حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای کشور اکنون ۲۵.۴۰ میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال گذشته (۲۲.۶۰ میلیارد متر مکعب)، ۱۲ درصد افزایش داشته است. همچنین، درصد پرشدگی سدهای کشور تا این تاریخ ۴۹ درصد گزارش شده است.

بررسی وضعیت سدهای مهم کشور نشان می‌دهد که درصد پرشدگی در ۷ سد زیر ۱۵ درصد است. به این ترتیب، سد طرق در استان خراسان رضوی ۱۲ درصد، سد پانزده خرداد در حوضه قمرود ۱۳ درصد، سد استقلال در آذربایجان غربی ۱۳ درصد، سد وشمگیر، گلستان و بوستان در استان گلستان ۱۳ درصد، سد رودبال در داراب استان فارس ۲ درصد، سد تنگوییه در سیرجان استان کرمان ۸ درصد و سد ساوه در استان مرکزی ۷ درصد آب دارند.

همچنین، میزان بارندگی‌های کشور به ۲۵۰.۳ میلیمتر رسیده که نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۴۶.۵ میلیمتر) ۲ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۲۱۱.۴ میلیمتر) ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا