سرگرمی

تئوری‌ها و نکات مخفی داستان Black Ops 6

call of duty black ops 6 key art 910x600 1

بعد از نمایش‌های بازی Black Ops 6، نکات داستانی مختلفی از بازی منتشر شد که هر یک ویژگی‌های جالبی از این اثر را به نمایش می‌گذاشتند. اما گفتگوهای بعد از نمایش در کنار نکات مخفی لو رفته از ویدیوهای کوچک بازی اطلاعات جذابی در رابطه با داستان بازی و البته گیم‌پلی آن در دسترس ما قرار داد که در کنار نگاهی کوتاه به بازی‌های قبلی، تصورات جالبی از آنچه که احتمالا در این اثر خواهیم دید را به ما ارائه می‌دهد. در طول این مقاله قرار است تا نگاهی به تئوری‌های موجود در رابطه با بلک آپس 6 زده و آن‌ها را بررسی کنیم. در ادامه‌ این مطلب همراه ویجیاتو باشید.

1- حضور زندان Vorkuta و احتمال زنده بودن Reznov

viktor reznov 1273 x 716 wallpaper o5pvqz2b7nnf7oi9

یکی از نکات جالب نمایش کال آو دیوتی در ادامه نمایش مایکروسافت، اعلام حضور مپی آشنا با حال و هوای برفی است که اگر کمی به آن توجه کنید و نمایش‌های کوتاه بازی چه در بخش مولتی‌پلیر و چه در بخش داستانی را کنار هم قرار دهید، متوجه می‌شوید که این مپ برفی در واقع ورژنی زمستانی از زندان ترسناک Vorkuta در بلک آپس اول است. اگر به یاد داشته باشید، به هنگام فرار از همین زندان بود که رزنوو ظاهرا کشته شد و دیگر خبری از او به گوش نرسید. اما چرا در وقایع داستانی بازی باید دوباره به این زندان سر بزنیم؟ این تئوری وجود دارد که رزنوو زنده بوده و دوباره در زندان اسیر شده و حال باید به سراغ دوست قدیمی الکس رفته و او را نجات داده تا در جنگ پیش‌رو با دشمن از او مشورت بگیریم.

اتفاق دیگری که این تئوری را قوی‌تر جلوه می‌دهد، قسمت‌هایی از گیم‌پلی است که در یک معدن تاریک اتفاق می‌افتد و می‌توان با کنار قرار دادن تصاویر منتشر شده از این معدن و زندان Vorkuta، متوجه شباهت‌های بسیار این قسمت و مسیر فرار رزنو و میسن در زندان شد که جالب توجه است و بازگشت به این مکان خاطره‌انگیز را کم و بیش تایید می‌کند.

2- سازمان مخفی دنیای بلک آپس در این نسخه معرفی می‌شود

7f849 17171674494197 1920 ezgif.com avif to jpg converter

تا به حال بارها و بارها سلاح‌های عجیب و غریبی در سری بلک آپس‌ دیده‌ایم و هنوز مشخص نشده که آن تجهیزات فوق‌ پیشرفته‌ای که توسط دیوید و اعضای تیمش استفاده می‌شد، مثل وینگ‌سوت‌ها و البته ابزارهایی که به شما اجازه می‌دهد که ناپدید شوید توسط چه کسی ساخته شده است. آیا بخشی داخل خود CIA وجود دارد که به ساخت این تکنولوژی می‌پردازد یا که پای یک سازمان مخفی در میان است که در کارهای CIA دخالت کرده و اصطلاحا دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد.

حال دو نکته‌ی جالب در رابطه با بلک آپس وجود دارد و آن دو علائم عجیب است که حتی روی کاور بازی نیز دیده می‌شود. اول نشانه‌ی هرم و چشم در سمت چپ تصویر و در ادامه بخشی از لوگوی سازمان مخفی که در ابتدا اشاره کردم است که داستان را جالب می‌کند. با توجه به شعار مخفی بازی که اعلام می‌کند «حقیقت دروغ می‌گوید» به احتمال این سازمان نقش‌ بسیار مهمی در داستان ایفا می‌کند و باید دید که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

3- الکس میسن کشته شده و رائول منندز هنوز زنده است و احتمالا در داستان نقش دارد

call of duty raul menendez 1366 x 768 wallpaper a9bx658ptgpbuzmb

طبق گفته‌ها و شایعه‌ها و البته تایید برخی از افراد مطرح، پایان‌بندی اصلی بازی آن داستانی است که در طول آن میسن کشته شده است. در واقع در طول بلک آپس 2 بسته به اینکه به پای میسن شلیک کنید یا به سر الکس، ممکن بود او کشته شود که در پایان‌بندی اصلی تاثیرگذار بود. حال به نظر می‌رسد که الکس واقعا مرده و خلاصه آن که به جای او، وودزی که به تازگی پاهای خود را از دست داده وظیفه‌ی منتور شخصیت اصلی را بر عهده خواهد گرفت.

نکته جالب دیگر زنده بودن منندز است. ما با توجه به لور بلک آپس 3 و وقایع داستان بلک آپس 2 می‌دانیم که منندز نهایتا کشته خواهد شد، اما در فاصله وقایع انتهایی بخش فلش بک بلک آپس 2 تا قسمت آینده که کنترل دیوید را به دست می‌گیریم، مخفی شده تا نیروهای مسلح خود را جمع آوری کند. پس مشخص است که داستان بلک آپس 6 که دو سال بعد از وقایع قسمت فلش بک بازی دوم اتفاق می‌افتد، دوره‌ای بوده که در آن مندز زنده بوده و خلاصه آن که در دوران نه چندان جالبی به سر می‌برد. اما این که آیا او نقش مهمی در داستان بازی ایفا می‌کند مشخص نیست و باید دید که بازی نهایی به چه صورتی عمل خواهد کرد. اگر منندز در بازی حضور داشته باشد احتمالا نقش کوتاهی خواهد داشت و صرفا یک نقش یا مرحله فرعی در رابطه با بازی در مورد او وجود خواهد داشت.

4- مرحله‌هایی با المان‌های جهان باز و تعداد مراحل

BO6 Campaign Adler Motorcycle

در طول بازی با توجه به نمایش‌های اخیر، مراحلی مانند بخش تعقیب و گریز ادلر وجود دارد که قرار است تا گیم‌پلی بازی را به کل تغییر دهد. برای مثال شما این قابلیت را دارید تا به صورت آزادانه در بخش‌هایی از محیط به گشت و گذار پرداخته و به مانند بازی‌هایی مثل هیتمن یا دیس‌آنرد روش خود را به صورت آثار ایمرسیو سیم در مرحله پیاده‌سازی کنید. مثلا قسمتی از بازی حال و هوایی مشابه ماموریت در بازی وجود دارد که خاطرات مرحله مرموز KGB Headquarters را برای شما تداعی کرد.

در این مرحله بازی شما این امکان را دارید تا از همسر یک سناتور آمریکایی اخاذی کرده تا به او برسید، با آلوده کردن نوشیدنی سناتور او را کشته و یا این که خود را به عنوان یک خبرنگار وارد بخش ممنوعه کرده و با استفاده از روش‌های مخفی‌کاری راه خود را پیش ببرید که جالب به نظر می‌رسد. از طرفی بخش‌های تعقیب و گریز ادلر احتمالا لحظات هیجان‌انگیز بسیاری را برای بازیکن در نظر گرفته که در طول آن قرار است تا حسابی هیجان را احساس کرده و از روش‌های مختلف برای درگیری با دشمن استفاده کنید که به مانند آن را تا به حال در طول سری ندیده‌ایم.

البته همانطور که از تیتر این مقاله احتمالا متوجه شده‌اید، تمامی این گفته‌ها صرفا برداشت ما از نمایش‌های بازی و آثار قبلی بوده و این امکان وجود دارد که این نمایش‌ها در بازی اصلی حضور نداشته باشد که در نهایت خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

با توجه به تعداد پونزهای روی نقشه موجود داخل تابلوی پایگاه شخصی اصلی، حداقل 16 مرحله در اروپا وجود خواهد داشت که تعدادی از آن‌ها فرعی بوده و این امکان وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به صورت جهان‌باز باشد.

5- حضور باس‌فایت

BRM screenshot BO3

به نظر می‌رسد که در این نسخه از کال آو دیوتی قرار است تا شاهد مبارزات پیچیده‌تری باشیم و حضور باس‌ها در این نسخه کاملا معقول به نظر می‌رسد و در طول نمایش‌ها هم می‌توان دشمنانی را دید که از نظر تجهیزات متفاوت به نظر می‌رسند. مبارزات اکشن و رو در رو با هلیکوپترهای عظیم دشمن، فرمانده‌هایی که از تجهیزات نظامی خاص مثل زره‌های سنگین استفاده می‌کنند و به مانند بازی قبلی باید به بخش‌های خاصی از زره شلیک کنید و در ادامه موقعیت‌های سروایول بازی مثل مدرن وارفیر 2 که شما در شرایط سخت در برابر یک سری از دشمنان قرار می‌دهند می‌تواند این بخش‌ها از بازی را رقم بزند.

گویا بازی قصد دارد تا با اقدام بهترین لحظات سری مدرن وارفر و البته بلک آپس یک اثر جذاب از نظر گیم‌پلی را تحویل بازیکن داده و از سیر کلاسیک بازی‌های این مجموعه فاصله بگیرد که به نظر تجربه‌ی جذابی خواهد بود. در میان این باس‌ها احتمالا فرمانده‌ها و افراد مهمی در طول داستان خواهند بود که نقش‌های مهمی در روایت بازی ایفا می‌کنند و برخی دیگر شامل تایپ‌های خاصی از دشمنان است که می‌توانند با قدرت‌های ویژه‌ی خود راه شما را سد کرده و چالشی در مقابل شما باشند.

خلاصه آن که…

بازی Black Ops 6 روی نقطه‌ی حساسی، چه از نظر تاریخ سری کال آو دیوتی و چه از نظر وقایع تاریخی دولت آمریکا گذاشته که زمینه‌ساز یک داستان جذاب و البته اعمال تغییرات مختلفی در تاریخ سری است که می‌تواند رضایت بازیکنان را پس از سال‌ها به بازی بازگرداند. اگرچه که این مطلب به نکات تایید نشده از بازی اشاره دارد، اما نشان از پتانسیل بالای بازی در خلق یک اثر جذاب دارد.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا