سیاسی

دستور رفع فیلترینگ و جمع آوری گشت ارشاد توسط پزشکیان

از زمان اعلام کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان تا به امروز، این کابینه با انتقادات مختلفی مواجه شده است. رئیس دولت چهاردهم در پاسخ به این انتقادات، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مردم عزیز، شما سرمایه بزرگ دولت هستید. توجه و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه بسیار ارزشمند است. انتقاد جایگزین بی‌تفاوتی نسبت به رفتار سیاستمداران شده و این نشان می‌دهد که ما یک گام به جلو برداشته‌ایم. در فرآیند انتخاب کابینه، از نظرات صاحبنظران مختلف استفاده کرده‌ایم و با رویکرد وفاق و همدلی تلاش کردیم بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کنیم. لطفاً صبر کنید تا کابینه کار خود را آغاز کند و سپس عملکرد آن را نقد کنید.»

در این میان، غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که به کابینه پیشنهادی چهاردهم چندان خوشبین نیست، در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: «جامعه از آقای پزشکیان توقع تغییر دارد و این حق آنهاست. اگر از عملکرد دولت سیزدهم راضی بودند، به آقای پزشکیان رأی نمی‌دادند. در مجموع، افکار عمومی از این کابینه رضایت ندارد.»

وی همچنین تأکید کرد: «پزشکیان از مخالفان گشت ارشاد و فیلترینگ بوده است. اکنون که دولت در دست اوست و افرادی که این کارها را انجام داده‌اند تحت امر او هستند، می‌تواند دستور لغو فیلترینگ و جمع‌آوری گشت ارشاد را صادر کند. جامعه نیز باید خویشتن‌داری کند و به آقای پزشکیان فرصت بدهد تا پخته‌تر شود.»

رجایی در ادامه گفت: «آقای پزشکیان باید با دقت بیشتری کابینه خود را می‌چید. به نظر می‌رسد که انتظارات از ایشان بالا رفته بود، ولی دولت باید به افکار عمومی بیشتر توجه کند. از سوی دیگر، معرفی کابینه پیشنهادی به افکار عمومی شوک وارد کرده است، به‌ویژه در انتخاب وزرای کشور، آموزش و پرورش، و اطلاعات. برخی از علاقه‌مندان به آقای پزشکیان حتی پیشنهاد کرده‌اند که این وزرا از مجلس پس گرفته شوند.»

او افزود: «پزشکیان نباید با برخوردهای تند و رادیکال مجبور به استعفا شود. به نظر من، مردم به او پیام داده‌اند که برخی از گزینه‌های معرفی شده مورد قبول آنها نیست. آقای پزشکیان باید قدرت چانه‌زنی داشته باشد و اگر مجلس برخی از گزینه‌ها را نمی‌پذیرفت، گزینه‌های دیگری معرفی می‌کرد. اما این اتفاق به نفع او تمام نشد.»

رجایی همچنین گفت: «به نظرم رویکردهای نسل جوان کمتر در نظر گرفته شده است و از اقوام و جوانان به درستی استفاده نشده است. همچنین انتظار می‌رفت که وزرای زن بیشتری معرفی شوند، اما این اتفاق نیفتاده است. امیدوارم که آقای پزشکیان این انتقادات را جدی بگیرد و در کابینه خود تغییراتی ایجاد کند.»

او در پایان اظهار داشت: «بخشی از رأی مردم به آقای پزشکیان برای تغییر شرایط اقتصادی بود. تیم اقتصادی که ایشان معرفی کرده است، ممکن است بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند، اما باید منتظر بمانیم و عملکرد آنها را ببینیم.»

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا