سیاسی

“مجلس به دنبال کاهش لابی‌گری: محدودیت همراهان وزرای پیشنهادی در زمان رأی اعتماد”

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس پاپی‌زاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی را ارائه داد. وی اعلام کرد که در ابتدای این جلسه، رئیس مجلس توضیحاتی درباره ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه ارائه داد و نمایندگان نیز نظرات خود را در این رابطه مطرح کردند.

به گزارش فارس، پاپی‌زاده افزود که دومین موضوع مورد بحث در این جلسه غیرعلنی، بررسی کابینه دولت چهاردهم بود. وی اشاره کرد که در دوره‌های قبلی رای اعتماد به وزرا، وزرای پیشنهادی مجاز بودند افراد متعددی را همراه خود به مجلس بیاورند که این امر گاه باعث ایجاد فشار و لابی در مجلس برای رای‌آوری گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور می‌شد، که رویه‌ای قابل‌قبول نبود.

این نماینده مجلس تصریح کرد که مقرر شده است در زمان بررسی وزرای پیشنهادی هر وزارتخانه، هر کاندیدا تنها دو نفر کارشناس را با خود به مجلس بیاورد تا در فضایی آرام به بررسی سوابق و رزومه آن فرد پرداخته شود.

وی همچنین تاکید کرد که جلسات کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی برگزار خواهد شد و برای هر کاندیدا حداقل دو جلسه یک ساعت و نیمه اختصاص داده می‌شود تا ابهامات و موضوعات مطرح‌شده به‌طور کامل بررسی و پاسخ داده شوند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا