سیاسی

درگیری در مجلس بر سر طرح رفع فیلترینگ

به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان، در تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به وتوی طرح دو فوریتی خود توسط محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، اعتراض کرد. عثمانی بیان کرد: “من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیئت رئیسه کردم که تمام مراحل خود را طی کرده است. اما آقای قالیباف این طرح را وتو کردند. با چه حقی این کار را انجام دادید؟ آقای قالیباف شما به قرآن سوگند یاد کردید که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید.”

وی افزود: “طرح بنده چه مشکلی داشت؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست بلکه مجلس شورای اسلامی و خانه ملت است. من به عنوان نماینده مردم طرحی در جهت منافع مردم طراحی کرده‌ام و طبق آیین‌نامه مراحل دو فوریتی آن را طی کرده‌ام. چرا آقای قالیباف این طرح را وتو کردند؟”

عثمانی ادامه داد: “اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم صحبت کنم، چه کسی باید حرف مردم را بزند؟ آقای قالیباف فکر می‌کنید مصلحت‌اندیش هستید؟ چرا به آیین‌نامه عمل نمی‌کنید؟ طرح بنده برای رفع فیلترینگ است و شما اجازه نمی‌دهید در دستور کار قرار گیرد. این اقدامات به نفع کشور نیست.”

علی نیکزاد، که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوکان بیان کرد: “اتهامی که شما به رئیس مجلس شورای اسلامی وارد کردید درست نیست. اکنون ۳۰ طرح دو فوریتی در هیئت رئیسه وجود دارد و هر کدام باید به موقع مطرح شود. با شناختی که بنده از شما دارم، اینگونه صحبت کردن مصلحت نیست. این چه الفاظی است که شما به کار بردید؟”

 

تنش در مجلس بر سر فلیترینگ

.

پس از پایان توضیحات نایب رئیس مجلس، تعدادی از نمایندگان که از طرفداران رئیس مجلس بودند، اطراف صندلی محمدقسیم عثمانی تجمع کرده و به بحث با او پرداختند. در نهایت با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، این بحث خاتمه یافت.

در حین صحبت‌های عثمانی، تعدادی از نمایندگان با صدای بلند به نشانه مخالفت واکنش نشان دادند و عثمانی در واکنش به این صحبت‌ها، کتاب آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بر روی میز خود کوبید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا