اصلیکتاب

“شهر آفتاب” نامناسب برای نمایشگاه کتاب

مهدی حسن‌زاده، کارشناس‌ راه و ترابری، به اهمیت استفاده از حمل و نقل عمومی برای دسترسی به نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد. وی اشاره کرد که مصلی از لحاظ دسترسی موقعیت بهتری نسبت به شهرآفتاب دارد و افزود: “در جوار مصلی دو ایستگاه مترو خط ۱ و یک ایستگاه مترو خط ۳ وجود دارد” و ترغیب شهروندان به استفاده از مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی را برای کاهش ترافیک ضروری دانست.

حسن‌زاده همچنین به نقش مهم افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و مدیریت دسترسی‌ها در کاهش ترافیک اشاره کرد و گفت: “استفاده هرچه بیشتر شهروندان برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از وسایل حمل و نقل عمومی… می‌تواند کمک شایانی به کاهش بار ترافیکی داشته باشد.” وی اضافه کرد که مصلی امکانات بیشتری نسبت به شهرآفتاب دارد و برنامه‌ریزی برای سفر می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند.

در بخش دیگری از سخنان خود، این کارشناس ترافیک به مقایسه زیرساخت‌های مصلی با مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران پرداخت و نقصان‌های آن در مقایسه با مصلی را برشمرد. وی بر ضرورت افزایش و بهبود امکانات پارکینگ و دسترسی‌ها در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها تاکید ورزید و از مهم بودن تردد خودروها در زمان‌های غیر اوج برای کاهش ترافیک خبر داد.

حسن‌زاده اهمیت اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان برای تنظیم تردد به نمایشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: “شهروندان با همکاری و برنامه‌ریزی می‌توانند ورود و خروج خود را خارج از ساعات اوج ترافیک برنامه‌ریزی کنند و حتی المقدور از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.” وی افزود که استفاده از حمل و نقل عمومی و فراهم‌آوری دسترسی‌های مناسب می‌تواند به شهروندان در تردد راحت و کم ترافیک کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا