
بر اساس آگهی استخدامی جدیدی که توسط CD Projekt Red منتشر شده، دنباله بازی Cyberpunk 2077 قرار است «واقعیترین و واکنشپذیرترین سیستم جمعیت» را در میان تمام بازیهای تاریخ ارائه دهد. این اطلاعات از وبسایت VG247 و پست اخیر پاول ساسکو، کارگردان همکار پروژه، در توییتر به دست آمده که به ۷ فرصت شغلی برای «سایبرپانک بعدی» اشاره دارد.
در جزئیات مربوط به شرح وظایف «طراح ارشد برخوردها» (Lead Encounter Designer)، مشخص شده که این استودیو در تلاش است تا با تمرکز بر واقعگرایی و واکنشپذیری NPCها، سیستمی بیسابقه برای جمعیت در بازی بعدی خود خلق کند. این وعده، انتظارات را از پروژهای که به صورت داخلی با نام رمز «Orion» شناخته میشود، بالا برده است.
جامعه بازیکنان در سابردیت r/cyberpunkgame واکنشهای خود را به این خبر نشان داده و بحثهایی داغ درباره آینده این سیستم شکل گرفته است. برخی معتقدند که توسعهدهندگان باید نایتسیتی (Night City) فعلی را بهبود داده و گسترش دهند، در حالی که عدهای دیگر خواستار خلق یک شهر کاملاً جدید هستند. مقایسههایی نیز با سیستم جمعیت بازیهایی مانند Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto V انجام شده و سوالی که ذهن بسیاری را مشغول کرده این است: آیا سیستم جمعیت سایبرپانک بعدی میتواند از آنچه راکستار برای GTA 6 در نظر دارد، پیشی بگیرد؟
هرچند اطلاعات زیادی درباره دنباله Cyberpunk 2077 در دسترس نیست، اما مشخص شده که این بازی داستانی با «انرژی پانک» و «حس منحصربهفرد آمریکایی» خواهد داشت. استودیوی بوستون CD Projekt Red نقش مهمی در شکلگیری این حس آمریکاییتر ایفا میکند. این در حالی است که Cyberpunk 2077 اولین بازی بود که از فناوری DLSS 4 پشتیبانی کرد و حالا توسعهدهندگان قول دادهاند تجربه تلخ عرضه اولیه آن بازی را در پروژههای بعدی، از جمله The Witcher 4، تکرار نکنند.
پروژه Orion که هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، با این وعدههای بزرگ، توجه طرفداران و منتقدان را به خود جلب کرده است و باید دید آیا CD Projekt Red میتواند بار دیگر استانداردهای جدیدی در دنیای بازیهای ویدیویی تعیین کند یا خیر.