سرگرمی

اسکوئر انیکس به استراتژی چندپلتفرمی روی خواهد آورد

مدیران اسکوئر انیکس مجددا تاکید کردند که این شرکت ژاپنی یک استراتژی چندپلتفرمی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در سال‌های اخیر، شرکت اسکوئر انیکس به رویکرد همیشگی خود در قبال عرضه انحصاری بازی‌هایش برای پلی استیشن پایبند بوده است؛ به عنوان مثال بازی‌های بزرگی همچون Final Fantasy 16 ،Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 7 Rebirth به صورت انحصاری برای پلی استیشن روانه بازار شدند. حال به نظر می‌رسد که این تصمیمات از نظر مالی نتیجه نداده‌اند و شرکت ژاپنی قصد دارد مسیر خود را تغییر دهد.

اسکوئر انیکس در جلسه توجیهی اخیر خود علاوه بر تکرار این موضوع که Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Remake هنوز نتوانسته‌اند انتظارات تجاری را برآورده کنند، تایید کرد که در حال حاضر به یک مدل چندپلتفرمی روی آورده است و قصد دارد تا بازی‌های جدید و قدیمی خود را برای سایر پلتفرم‌های گیمینگ نیز منتشر کند. مدیران شرکت در این رابطه اظهار داشتند:

«ما به استراتژی چندپلتفرمی روی خواهیم آورد. محیطی مناسب ایجاد خواهیم کرد و به مشتریان بیشتری اجازه خواهیم داد تا از فرنچایزهای اصلی ما و بازی‌های AAA قدیمی و جدید لذت ببرند.» این شرکت علاوه بر آوردن انحصاری‌های موجود به پلتفرم‌های دیگر، بازی‌های آینده خود را نیز برای سایر پلتفرم‌ها عرضه خواهد کرد.

برای مثال بازی Final Fantasy 16 به‌تازگی برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است و براساس شنیده‌ها و نظرات توسعه‌دهندگان، احتمالا در دسترس کاربران ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس نیز قرار خواهد گرفت. در همین حال بازیکنان ایکس باکس نیز بدون شک مشتاق خواهند بود تا به Final Fantasy 7 Remake و دنباله آن دست پیدا کنند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا