سیاسی

پوتین: حمایت رهبر ایران عامل اصلی پیشرفت روابط دو کشور است

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز پنجشنبه در جریان سفر خود به سن‌پترزبورگ برای شرکت در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیدار کرد.

این ملاقات در اقامتگاه تابستانی پوتین انجام شد و طرفین درباره مسائل مرتبط با روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور گفت‌وگو کردند. در این دیدار، احمدیان سلام مقام معظم رهبری را به پوتین ابلاغ کرد و تأکید کرد که دولت جدید ایران به توسعه روابط دوجانبه با روسیه ادامه خواهد داد.

پوتین نیز روابط بین ایران و روسیه را راهبردی خواند و با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری، گفت: «همه پیشرفت‌ها در مناسبات دو کشور عمدتاً با حمایت رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، اتفاق می‌افتد.»

پوتین همچنین به نشست آینده سران گروه بریکس اشاره کرد که از اول تا سوم آبان ۱۴۰۳ در کازان برگزار می‌شود و از رئیس‌جمهور جدید ایران برای حضور در این نشست دعوت به عمل آورد. وی همچنین بر اهمیت تدوین و امضای موافقت‌نامه همکاری‌های جامع بلندمدت دو کشور تأکید کرد.

پوتین با بیان اینکه روسیه مصمم به همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت که حجم مبادلات تجاری دو کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. وی توسعه کریدور شمال-جنوب را یکی از پروژه‌های دارای اولویت دو کشور دانست.

 

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا