اقتصادی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۳

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه با توجه به اختلالات در تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل طوفان فرانسین افزایش یافت. تولیدکنندگان نفت آمریکا مجبور به تخلیه سکوهای نفتی قبل از رسیدن طوفان به ساحل لوییزیانا شدند.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت افزایش (معادل ۰.۶۴ درصد) به ۷۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. همچنین، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۸ سنت افزایش (معادل ۰.۷۰ درصد) به ۶۹ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت در اوایل هفته برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۲۱ به کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید، اما در پی شرایط کنونی، پیش‌بینی می‌شود نفت برنت حدود ۱.۷ درصد و نفت آمریکا حدود ۲ درصد در این هفته افزایش قیمت داشته باشند.

تاثیر طوفان فرانسین بر تولید نفت

طوفان فرانسین باعث توقف حدود ۴۲ درصد از تولید نفت در خلیج مکزیک شده است. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که تولید در این منطقه در ماه سپتامبر به میزان ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

کاهش تقاضای جهانی برای نفت

همچنین سازمان اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته پیش‌بینی‌های خود از رشد تقاضا برای نفت را کاهش داده‌اند. مشکلات اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت دنیا، به عنوان اصلی‌ترین عامل این کاهش تقاضا شناخته شده است. واردات نفت خام چین از ژانویه تا اوت سال جاری میلادی به طور متوسط ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

در آمریکا نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا همچنان ادامه دارد و قراردادهای آتی بنزین و میعانات گازی به پایین‌ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده‌اند. افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا نیز به دنبال کاهش شدید تقاضا مشاهده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا