سیاسی

توافق ایران و عراق برای تدوین برنامه راهبردی بلندمدت و جامع

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، در ادامه سفر خود به عراق، طی نشستی با بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور، از توافق برای تشکیل کارگروه تخصصی به‌منظور تدوین برنامه جامع راهبردی بلندمدت بین ایران و عراق خبر داد.

پزشکیان در این نشست که بعد از ظهر چهارشنبه برگزار شد، هدف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل فعالیت‌های بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: در رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراقی، توافق شد تا کارگروهی تخصصی برای تدوین برنامه‌ای جامع و بلندمدت به‌منظور گسترش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی میان دو کشور تشکیل شود.

وی از تجار و فعالان اقتصادی خواست تا مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت‌های خود را به این کارگروه ارائه کنند و افزود: رونق فعالیت اقتصادی میان ایران و عراق به نفع هر دو کشور خواهد بود. پزشکیان همچنین تأکید کرد که با تعامل و همکاری با این کارگروه، بهترین برنامه راهبردی ممکن برای گسترش تعاملات اقتصادی میان ایران و عراق تدوین خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارتباط متقابل میان گسترش تعاملات اقتصادی و ارتقای امنیت و ثبات، گفت: رونق فعالیت‌های اقتصادی و تجاری نیازمند صلح و ثبات است و هر چه این تعاملات بیشتر شود، ثبات و امنیت دو کشور نیز افزایش خواهد یافت.

پزشکیان همچنین بر لزوم اجرای توافقات امنیتی بین ایران و عراق تأکید کرد و بیان داشت که تحقق این توافقات به توسعه بیشتر روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌ها کمک خواهد کرد.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا