سرگرمی

“تاکید مدیرعامل آمازون گیمز بر استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در توسعه بازی‌ها”

کریستوف هارتمن، مدیرعامل آمازون گیمز، طی مصاحبه‌ای با IGN بر لزوم استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی تاکید کرد. هارتمن گفت که صنعت بازی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه و حذف بخش‌های کسل‌کننده از توسعه بازی به هوش مصنوعی نیاز دارد. او در ادامه سخنان خود از خلاقیت بازی‌سازان دفاع کرد و گفت: «من معتقدم که فناوری نمی‌تواند کاملا جایگزین خلاقیت و منحصربه‌فرد بودن انسان شود.»

با وجود دفاع هارتمن از خلاقیت، او گفت که هوش مصنوعی به بومی‌سازی زبان‌های مناطق مختلف در بازی‌ها کمک خواهد کرد. البته هوش مصنوعی هم‌اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که ناتوانی آن در درک تفاوت‌های فرهنگی، ممکن است باعث اشکال در بومی‌سازی واقعی یا ترجمه یک عبارت به‌صورت کلمه به کلمه شود. به هر حال اگر ترجمه به این سادگی بود، گوگل ترنسلیت بسیاری از کسب‌وکارهای ترجمه را سال‌ها پیش ورشکست می‌کرد.

اشتیاق هارتمن قابل درک است؛ چرا که می‌توان از هوش مصنوعی برای خلق شاهکارهای تکنولوژیکی واقعا تأثیرگذار بهره برد. درواقع GTA 6 که یکی از موردانتظارترین بازی‌های دهه گذشته است به طرز قابل‌توجه‌ای از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. گفته می‌شود که NPCهای این بازی توسط هوش مصنوعی خود به محیط، آب‌و‌هوا و اقدامات بازیکن واکنش نشان خواهند داد.

همچنین هوش مصنوعی به ایجاد فضای داخلی بیشتر در نقشه کمک خواهد کرد. مدتی پیش یکی از توسعه‌دهندگان سابق راک‌استار گفت که تریلر GTA 6 ممکن است به انیمیشن‌های ساخته شده توسط هوش مصنوعی اشاره داشته باشد. تا به امروز هیچ یک از دو شرکت راک‌استار و تیک تو شایعات مربوط‌به هوش مصنوعی را تایید یا رد نکرده‌اند و این در حالی است که مدیران هر دو شرکت، علاقه زیادی به این موضوع دارند.

چه آمازون گیمز باشد، چه راک‌استار و چه هر شرکت بازی‌سازی دیگری، هوش مصنوعی در حال بدتر کردن کسب‌وکار توسعه‌دهندگان است. صنعت بازی در سال‌های اخیر شاهد تعدیل‌های بی‌سابقه‌ای بوده است؛ به طوری که بسیاری از کارکنان برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اتکا به اتوماسیون برکنار شده‌اند. شغل و معیشت مردم ظاهرا هزینه گرافیک بهتر در نسل فعلی کنسول‌ها است. مشخصا توسعه بازی به کمک هوش مصنوعی ادامه خواهد یافت؛ اما شکل آن در حال حاضر مشخص نیست و آینده این صنعت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا