سیاسی

“ایران هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد می‌کند”

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دوشنبه شب به وقت محلی، در پاسخ به سوالات مطرح شده درباره ادعاهای نهادهای اطلاعاتی و سایبری آمریکا مبنی بر دخالت تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، تأکید کرد: “چنین ادعاهایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است. همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.”

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: “اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق است، باید اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانند پاسخ ما را دریافت کنند.”

اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شده‌اند که ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، و همچنین در تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، دست داشته است.

پیش از این نیز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالات مرتبط با گزارش مایکروسافت درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا از طریق حملات سایبری، تأکید کرده بود: “ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری متعددی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود.”

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادامه داد: “ایران هیچ هدف یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد. موضوع انتخابات آمریکا یک مساله داخلی این کشور است و ایران هیچ دخالتی در آن ندارد.”

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین در واکنش به اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیرامون ادعای هدف ایران برای بر هم زدن انتخابات آمریکا و تأثیرگذاری منفی بر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، تأکید کرد که این اتهامات بی‌پایه و اساس است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق از حزب جمهوری‌خواه و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور کنونی از حزب دموکرات، برای کسب کرسی ریاست‌جمهوری در کاخ سفید با یکدیگر رقابت خواهند کرد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا