علم و فناوری

“همراه اول با خرید ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا جایگزین سرآوا شد”

شرکت «همراه اول» ۴۰ درصد از سهام «دیجی‌کالا» را خریداری کرد. این خرید از طریق «حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول، و با خرید نقدی سهام «سرآوا» و قسمتی از سهام سایر سهامداران انجام شده است.

به گزارش دیجیاتو، ارزش‌گذاری گروه دیجی‌کالا در این معامله ۳۰ هزار میلیارد تومان (معادل ۵۰۰ میلیون دلار) تعیین شده که ۴۰ درصد آن برابر با ۱۲ هزار میلیارد تومان (۱۲ همت) است. دیجی‌کالا اعلام کرده که پس از مذاکرات با سرمایه‌گذاران مختلف، در نهایت با حرکت اول به توافق رسیده است.

در حال حاضر، «حمید و سعید محمدی»، بنیانگذاران دیجی‌کالا، همچنان ۲۲ درصد از سهام این گروه را در اختیار دارند و دو صندلی از پنج صندلی هیئت مدیره را نیز حفظ کرده‌اند. طبق اطلاعات موجود در سایت دیجی‌کالا، ۳۲.۳۶ درصد از سهام این شرکت در اختیار بنیانگذاران بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد که همراه اول بخشی از سهام برادران محمدی را نیز در این معامله خریداری کرده است.

بر اساس توافقات صورت گرفته، هیچ سهامداری به تنهایی کنترل شرکت را در اختیار نخواهد داشت. همچنین، بنیانگذاران و تیم راهبری دیجی‌کالا مسئولیت مدیریت اجرایی، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را بر عهده خواهند داشت.

نکته قابل توجه این است که مذاکرات واگذاری این سهام از بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، اما اطلاعات دیجیاتو نشان می‌دهد که مذاکرات اولیه برای این معامله بیش از ۲ سال پیش شروع شده بود.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا