سیاسی

“گفتگوهای مجدد ایران و اردن پیرامون تحولات منطقه‌ای”

به گزارش تابناک و به نقل از خبرآنلاین، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران و ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن، در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، دو طرف با پیگیری مذاکرات و گفتگوهای انجام‌شده در جریان سفر وزیر خارجه اردن به تهران و رایزنی‌های تلفنی دوجانبه، همچنین با برخی از وزرای امور خارجه کشورهای منطقه و جهان، ابراز امیدواری کردند که نشست جده به تصمیمات سازنده و مؤثری برای محکومیت و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور توقف جنایات این رژیم منجر شود.

علی باقری در این دیدار با تشریح تلاش‌ها و رایزنی‌های فشرده صورت‌گرفته برای برگزاری نشست جده، بر لزوم اتخاذ موضع منسجم از سوی همه کشورها در محکومیت قاطع جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه و تمهید سازوکار مناسب برای پیگیری حقوقی و قضایی این جنایت بزرگ در مجامع بین‌المللی تأکید کرد.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، نیز ضمن محکومیت مجدد اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه در تهران، بر ضرورت توقف تهاجم وحشیانه به نوار غزه به عنوان کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه غرب آسیا تأکید کرد.

 

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا