سیاسی

پزشکیان: برای پیشرفت کشور به وفاق و همبستگی نیاز داریم

به گزارش «تابناک»، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت که چشم‌انداز کشور از نظر علمی و مدیریتی قابل دفاع است. وی تأکید کرد که به جای تفرقه، باید تلاش کنیم بر اساس این چشم‌انداز عمل کنیم.

پزشکیان همچنین به مشکلات خبرنگاران در زمینه مسکن و معیشت اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم مشکلات زیادی دارند و اگر بخواهیم این مشکلات را بشماریم، ممکن است ناامید شویم. اما اگر هم‌قسم شویم و با وحدت و صداقت مسیر درست را دنبال کنیم، می‌توانیم کشور را به سوی بهبودی هدایت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور، بیان کرد که این مشکلات ناشی از افراد نیستند، بلکه به دلیل انتخاب مسیرهای نادرست است. وی تأکید کرد که باید برنامه‌های توسعه‌ای کشور که بر اساس کار کارشناسی تدوین شده‌اند، در دستور کار قرار گیرند. وی افزود: تبعیض نباید وجود داشته باشد و ایران باید در منطقه اول باشد.

رئیس جمهور گفت: “باید اعتماد را میان مردم تقویت کنیم. اگر چند بار حرف‌های نادرست از ما بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت.” وی همچنین از خبرنگاران خواست که اخبار را به درستی منتشر کنند و با صداقت و انصاف به نقد دولت بپردازند.

پزشکیان همچنین به تلاش‌های دولت برای معرفی هیات وزیران اشاره کرد و گفت که در این مدت درباره وفاق صحبت کرده‌ایم و دلمان می‌خواهد که از همه دولت‌ها نمایندگانی در آن حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد که دولت چهاردهم به خود اجازه نمی‌دهد در مقابل دیگر کشورها، ایران را نقد کند. مشکلات و اختلافات داخلی موضوعاتی است که باید در داخل کشور حل شود. وی افزود: اگر تقوا در کشور حاکم باشد، هلاکت در آن کشور نخواهد بود و مومنان باید خود را نقد کنند.

پزشکیان همچنین با اشاره به مشکلات کشور، گفت: باید از اختلاف‌ها دست برداریم و نگوییم که این فرد از دولت رئیسی است و دیگری از دولت روحانی. این نوع نگاه‌ها تفرقه‌افکنانه است و باید با وحدت و انسجام کشور را به سوی پیشرفت هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: “باید هوای مردم را داشته باشیم؛ مردم فقط آنهایی نیستند که با من هستند، بلکه همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، جزو مردم ایران هستند.”

پزشکیان همچنین تأکید کرد که رسانه‌ها باید دولت را نقد کنند، اما این نقدها باید صادقانه، منصفانه و برادرانه باشد. وی افزود که همه دولت‌های پس از انقلاب افرادی داشتند که علاقه‌مند به کار برای کشور بودند، اما اشتباهاتی نیز رخ داده است. مشکل این است که هر کس ساز خودش را می‌زند و باید برای حل اختلافات گرد هم آییم.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم همکاری برای پیشرفت کشور، گفت: “باید طبق سیاست‌ها و چشم‌اندازهای پیش‌رو عمل کنیم. مردم در حوزه‌های مختلف معیشت و مسکن با مشکلاتی روبرو هستند، اما با همبستگی می‌توانیم کشور را با صداقت و درستی بسازیم.”

پزشکیان همچنین گفت: “دو نکته را همیشه به یاد داشته باشید؛ وقتی نمی‌دانی، تکذیب نکن و وقتی حرف راست و درستی را شنیدی، آن را بپذیر.” وی تأکید کرد که خبرنگاران باید از حق بگویند و اخبار نادرست را با هدف تغییر نگاه مردم منتشر نکنند. وی افزود که حق و عدالت به چپ و راست یا مذهبی و غیرمذهبی تعلق ندارد.

پزشکیان همچنین اعلام کرد که دولت آماده است هر کمکی که بتواند برای تقویت رسانه‌ها انجام دهد و هر کاری که لازم باشد، بی‌منت در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. وی افزود که اگر نتوانیم کاری را انجام دهیم، به‌طور صادقانه اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین پیشنهاد کرد که برای بهبود وضعیت خبرنگاری و رسانه لایحه‌ای ارائه شود و از خبرنگاران خواست تا پیشنهادات خود را به‌صورت مکتوب ارائه کنند. وی گفت: “اگر بتوانم، بی‌منت این کار را خواهم کرد؛ اما اگر شدنی نباشد، صادقانه می‌گویم نمی‌توانم.”

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا