فرهنگی و هنری

جشنواره تولیدات ایرنا؛ بررسی نقاط قوت و ضعف آثار خبری و تأکید بر ارتقای کیفیت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، فاطمه نوری‌جهانگرد در گفت‌وگویی اعلام کرد که جشنواره تولیدات ایرنا با هدف ارزیابی و نقد آثار خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال‌ها پیش برگزار می‌شود. وی که دبیر جشنواره سال گذشته نیز بوده است، با اشاره به تجربه‌های گذشته و احصاء نقاط قوت و ضعف جشنواره، از برگزاری مجدد آن همزمان با روز خبرنگار (۱۷ مرداد) خبر داد.

نوری‌جهانگرد توضیح داد که امسال ۳۶۵ اثر از ۱۹۳ خبرنگار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیشتر این آثار از سوی مراکز و دفاتر استانی ایرنا بود. وی اظهار داشت که همکاران ایرنا در مراکز استانی اغلب شبانه‌روزی مشغول فعالیت خبری هستند و این یکی از مزیت‌های این خبرگزاری محسوب می‌شود.

وی افزود: بیشتر آثار ارسالی در قالب گزارش بودند؛ از ۳۶۵ اثر، ۱۴۶ اثر به بخش گزارش اختصاص داشت که داوری آنها در طی ۲۸ ساعت انجام شد. همچنین در بخش‌های تیتر و فیلم ۵۷ اثر ارسال شد.

نوری‌جهانگرد بیان کرد که هفت داور از بخش‌های مختلف آثار را داوری کردند و علاوه بر هیات داوران اصلی، کمیته‌های تخصصی و داوران مهمان نیز در این فرایند نقش داشتند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش دبیر خبر در این جشنواره گفت: در بررسی آثار به تاریخچه آثاری که به مرحله داوری می‌رسیدند توجه شد و نقش دبیر یا منتشرکننده خبر نیز در نظر گرفته شد.

دبیر جشنواره تولیدات ایرنا با اشاره به بخش خبر جشنواره گفت: متأسفانه در این بخش تنها ۱۰ اثر ارسالی داشتیم و داوران هیچ اثری را شایسته رتبه‌بندی ندانستند، در حالی که انتظار می‌رفت بخش خبر با استقبال بیشتری مواجه شود.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا