سیاسی

آیت‌الله محقق داماد: اقتصاد اولویت اصلی دولت چهاردهم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سید علی محقق داماد، یکی از مدرسین عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگویی با جماران به بررسی چالش‌های پیش روی دولت چهاردهم و مسائل اقتصادی و فرهنگی پرداخت.

وی در این گفت‌وگو ابراز علاقه به دکتر پزشکیان، رئیس جمهور جدید، کرد و او را فردی فاضل، درس‌خوانده و متخصص دانست که قادر است مسائل کشور را به خوبی درک و مدیریت کند.

چالش‌های پیشِ روی دولت

آیت‌الله محقق داماد با تأکید بر اینکه دخالت در امور اجرایی کشور را وظیفه خود نمی‌داند، خاطرنشان کرد که مهم‌ترین مسئله‌ای که دولت باید به آن رسیدگی کند، وضعیت اقتصادی مردم است. وی افزود: “گرانی‌ها برای مردم ناراحتی‌های زیادی ایجاد کرده و امید است که دولت جدید بتواند در این زمینه به ملت خدمت کند.”

وی همچنین به اظهارات اخیر رهبری در مراسم تنفیذ اشاره کرد و گفت: “رهبری نیز به اولویت مسائل اقتصادی در کشور اشاره کردند و این موضوع باید در صدر برنامه‌های دولت قرار گیرد.”

نقش منابع طبیعی و ارتباط با دنیا

آیت‌الله محقق داماد با انتقاد از عدم بهره‌برداری کامل از منابع طبیعی کشور، تأکید کرد که ایران با وجود داشتن منابع غنی نفت و گاز، با مشکلاتی همچون کمبود گاز در زمستان و کمبود برق در تابستان مواجه است. او این موضوع را یک سوال بزرگ دانست که چرا با وجود این منابع، کشور با چنین چالش‌هایی روبرو است.

وی همچنین اظهار داشت که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مسائل داخلی دارد و نیازمند مدیریت عقلانی و بازنگری در سیاست‌های داخلی است. وی تأکید کرد که کشور نباید در دنیا منزوی باشد و باید فعالانه در صحنه بین‌المللی حضور داشته باشد.

پختگی در مواجهه با مسائل بین‌المللی

در پاسخ به پرسشی درباره ترور هنیه و نقش احتمالی ایران، آیت‌الله محقق داماد توصیه کرد که در برخورد با این موضوع باید با پختگی عمل کرد و از تصمیمات شتابزده پرهیز نمود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا