سرگرمی

“مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: بازی‌های ویدیویی از سینما فراتر رفته‌اند”

دیروز برنامه «شبکه بازی» به تهیه‌کنندگی مصطفی امیرحائری از شبکه امید افتتاح شد. این برنامه که به گفته تولیدکنندگانش، به‌دنبال بررسی جنبه‌های مختلف گیمینگ است، به موضوعاتی همچون اقتصاد بازی، سواد رسانه‌ای و حل مسئله خواهد پرداخت. در این برنامه همچنین شاهد حضور کارشناسان حوزه بازی و نقد و بررسی آثار مختلف خواهیم بود.

یکی از اهداف اصلی برنامه «شبکه بازی» پرداختن به جشنواره‌ها، مسابقات و رویدادهای مرتبط با بازی‌های ویدیویی در ایران و جهان است. به‌عنوان نمونه، به نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی اشاره شده و محمد امین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با زومجی از این رویداد به‌عنوان «یک رویداد خیلی مهم» یاد کرده که «شبکه بازی» می‌تواند بازتاب‌دهنده‌ی آن در رسانه باشد.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توضیح انتخاب عنوان «شبکه بازی» برای این برنامه‌ی جدید شبکه امید، به خبرنگار زومجی گفت که سعی تیم سازنده این بوده است که «در قالب یک برنامه، به جنبه‌های مختلف بازی پرداخته شود. فقط یک آیتم یا برنامه خاص نیست. از این جهت اسم شبکه را [برای آن] گذاشتند؛ [تا] گستردگی حوزه نشان داده شود و بتواند به‌صورت جامع به مسائل این حوزه بپردازد. هر روز بازی‌های جدیدی در دنیا منتشر می‌شود. بالاخره باید یک‌جایی یک برنامه‌ای باشد که بتواند به‌صورت مستمر به این موضوع بپردازد».

حاجی هاشمی همچنین با تاکید روی اینکه گاهی برخی «بازی‌سازها محصولاتی را تولید می‌کنند که خیلی عمیق‌تر و خیلی قوی‌تر از سینما [هستند]»، از ضرورت تولید برنامه برای بازی‌ها در رسانه‌ی رسمی گفت: «حوزه [بازی] چیزی از سینما کم ندارد، بلکه بیشتر هم دارد». همچنین به این موضوع اشاره شد که باید جایی برای بازی‌سازها وجود داشته باشد تا «بتوانند بیایند و حرف‌های‌شان را بزنند».


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا