سیاسی

نشست رئیس جمهور منتخب با رؤسای ستادهای اصولگرا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، در نشستی با رؤسای ستادهای اصولگرا اظهار داشت: “حضور شما در اینجا لطف خداست. در این مدت همه شما دست به دست هم دادید تا مردم پای صندوق بیایند. بنده بارها گفته‌ام؛ آمدنم به این جهت بود که نظام را در خطر می‌دیدم.”

وی افزود: “در دوره‌های دیگر، انتخابات ریاست جمهوری معمولاً با شور و حال همراه بود و رأی دهندگان عده‌ای را با خود به پای صندوق رأی می‌کشاندند. متأسفانه این دوره تحریم‌های وسیعی در جهت عدم حضور مردم پای صندوق رأی وجود داشت.”

پزشکیان با اشاره به حضور کم‌رنگ مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: “تنها ۸ درصد حضور پیدا کردند و این مقدار مشارکت خیلی خطرناک بود. در صورتی که حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم اینگونه پیش می‌رفت، شرایط نامطلوبی حاکم و کل نظام زیر سوال می‌رفت.”

رئیس جمهور منتخب تأکید کرد: “در این شرایط برخی به من گفتند چرا می‌گوئید آمده‌ام تا مردم پای صندوق رأی بیایند؟ اما من معتقد بودم اگر مردم بیایند بنده رئیس جمهور می‌شوم. قطعاً باید مردم پای صندوق می‌آمدند.”

وی ادامه داد: “مردم به نگاه بسته و تمامیت‌خواه رأی ندادند. با توجه به شرایطی که وجود داشت بنده می‌توانستم رئیس جمهور نشوم زیرا عده‌ای بودند که یکسره رأی ثابت داشتند. اما به لطف خدا مردم به صحنه آمدند و به آنها رأی ندادند.”

پزشکیان افزود: “این گروه نگاهی بسته و تفکری تمامیت‌خواه داشتند و فقط یک گروه و یک جناح را می‌دیدند. نتیجه فعالیت این گروه بدتر شدن هر روزه روند تمام مسائل کشور بود و کسانی که به نظام پایبند بودند و حتی انقلابی‌ها کنار می‌کشیدند.”

وی با تأکید بر اهمیت بکارگیری افکار و سلایق مختلف گفت: “قرار بود طبق شاخصه‌ها کار را ادامه دهیم و کسانی که نسبت به آن اعتراض دارند؛ یکی از شاخصه‌ها را اضافه یا یکی را حذف کنند. اگر هم شاخص درست است طبق آن افراد را معرفی کنید.”

پزشکیان در خصوص انتخاب افراد طبق شاخص‌ها تصریح کرد: “ما در این ۴۰ سال طبق یک نظم به افراد سمت ندادیم، امروز دچار یکسری مشکلات شدیم. اما در دوره جدید می‌خواهیم بر طبق شاخص‌های تعریف شده افراد را انتخاب کنیم. حزب باید وجود داشته باشد، توسعه اجتماعی با وجود حزب‌ها شکل می‌گیرد.”

وی ادامه داد: “کشور ما از نظر اجتماعی به این توسعه نرسیده است و هیچ حزبی نیز به این هدف نرسیده است. بنده وارد هیچ حزبی نشدم چون دیدم هیچ حزبی برنامه‌ای ندارد. مجموعه دیدگاه‌ها و افراد باید در حزب با هم جمع شوند و برنامه‌های خود را ارائه دهند.”

پزشکیان با اشاره به مشکلات مدیریت کشور گفت: “مگر این افرادی که روی کار آوردند، مدیر بودند یا علم و مهارت آن را داشتند؟ قطعاً اینگونه نبوده است. کدام بخش را درست کردند؟ بنده دوره‌های مختلف در انگلستان، آمریکا، سوئیس و …دیدم و مدیریت هم کردم، پس می‌دانم برنامه چیست.”

وی درباره انتقادهایی که به عدم برنامه‌ریزی دولت وارد شده است، افزود: “بنده در انتخابات گفتم برنامه‌ام سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است. برخی‌ها گفتند شما برنامه ندارید، اما قطعاً بنده بهتر از آنان می‌دانم برنامه چیست.”

پزشکیان در خصوص اهمیت تصمیم‌گیری با توجه به شرایط گفت: “باید متناسب با شرایط تصمیم بگیریم. ابتدا باید مهندسی کنیم بعد تصمیم بگیریم. اگر بخواهیم قانونی را عوض کنیم باید از متخصصان کمک بگیریم.”

وی در پایان به اهمیت روابط خارجی برای رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: “مگر می‌شود بدون روابط خارجی رشد ۸ درصدی پیدا کرد؟ بیش از هزار و چهارصد سال است که اسلام آمده و قرآن را هم داریم. بین تئوری و عمل فاصله زیادی وجود دارد. اصلاحات یک تعبیر روشن دارد و ما در دولت جدید شاخص تعیین کردیم.”

پزشکیان در پایان اظهار داشت: “خدا خواست و بنده به عرصه انتخابات آمدم وگرنه هیچ پشتوانه مالی، حزبی و قوم و خویشی نداشتم. رقبا از ما بیشتر امکانات داشتند اما خدا خواست و ما آمدیم. نظر مقام معظم رهبری و دستوراتی که می‌دادند در رابطه با کنترل صندوق‌ها قطعاً تأثیرگذار بود.”

وی درباره رابطه‌ی حق و اصلاحات گفت: “برای رسیدن به حق نمی‌توان بدون اصلاحات قدم برداشت. باید مسیر، نگاه و مهارتمان را عوض کنیم و یاد بگیریم که بتوانیم باهم کار کنیم. ما بلد نیستیم به صورت تیمی کار و همدیگر را تحمل کنیم.”

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا