سیاسی

کار شما تمام شده است آقای جلیلی نه اینکه شروع شده باشد!

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعد از شکست از مسعود پزشکیان به جمع اعضای ستاد انتخاباتی اش رفت و گفت کار آن ها تازه شروع شده است.

به گزارش تابناک، نیمروز نوشت: آقای جلیلی به نظر می رسد هنوز شکست در انتخابات را باور نکرده و علت این شکست را هم نمی داند در غیر این صورت ایشان به عنوان جاده صاف کن ورود پزشکیان به پاستور عملا می بایست به رای مردم تمکین و به عنوان مقصر شکست جریان اصولگرایی چهارگوشه زمین سیاست را بوسیده و از این عرصه خداحافظی کند.

آقای جلیلی علت کنار نرفتن خود در انتخابات ریاست جمهوری را داده های نظرسنجی ها عنوان کرده بود در حالی که اگرچه این نظرسنجی ها عمدتا توسط نزدیکان خودشان انجام شده بود اما بر اساس همان نظرسنجی ها دور دومی شدن انتخابات قطعی بود و باز بر اساس همان نظرسنجی ها در دور دوم اگر جلیلی کنار می رفت رای او به قالیباف منتقل می شد در حالی که با کناره گیری قالیباف رای او به طرف پزشکیان منتقل می شد اتفاقی که جلیلی آن را فقط در قسمتی که برای او صرفه داشت پذیرفته شد اما در دور دوم صحت آن مشخص شد .

آقای جلیلی اگرچه انسانی محترم است اما تجربه نشان داده در فعالیت های سیاسی فاقد تجربه است با این گزاره که آسیب این بی تجربگی در انتخابات ریاست جمهوری به ساختار جریان اصولگرایی وارد شد به همین دلیل ایشان نباید فریب آرای خود را بخورد چون رای ایشان در دور نخست به علت ایجاد دو قطبی بود که خود ایشان با حضورشان آن را رقم زدند و باعث شدند کسانی که قالیباف را گزینه اصلح می دانستند وارد بازی دو قطبی شوند و به جلیلی رای بدهند . در دور دوم نیز رای جلیلی تمام سبد جربان اصولگرایی بود که مقایسه آن با انتخابات ریاست جمهوری قبلی و نیز انتخابات سال ۸۴ به خوبی شکست فاحش جلیلی در رای آوری را به نمایش می گذارد.

آقای جلیلی نتوانست از ظرفیت سازی جریان اصولگرایی بهره برداری کند و به همین دلیل زمینه ساز شکست جریان شد و حالا کناره گیری او از صحنه های انتخاباتی می تواند فضا را برای ورود چهره های رای آور و در عین حال کارآمد و نیز اهل تعامل و مشورت پذیر که به نظر بزرگان جریان اعتنا کند فراهم نماید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا