فرهنگی و هنریاصلی

مشکلات فعالان گردشگری کرمان؛ از امور مالیاتی تا هزینه بازیافت پسماند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان روز سه‌شنبه به نقل از سعید شاهرخی در نشست صمیمانه با فعالان حوزه‌های مختلف گردشگری افزود: یکی از مشکلات تاسیسات گردشگری و فعالان این بخش در پرداخت مالیات بردرآمد است که در تلاشیم در تعامل و همراهی با اداره کل امور مالیاتی استان کرمان بتوانیم راه حلی مناسب در این خصوص پیدا کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان ادامه داد: از دیگر مسائل حوزه تاسیسات اقامتی هزینه بازیافت پسماندها بوده که این اداره کل از طریق تعامل با شورای شهر و همراهی شهرداری در پی لحاظ شدن تخفیفات مشوق هتل‌داران و مراکز اقامتی است.

به گفته وی، همچنین در بحث بیمه کارکنان در حوزه انجمن‌ها و جوامع حرفه‌ای به دنبال این بوده با تشکیل جلسات مشترک فعالان حوزه گردشگری و سازمان‌های متولی در حل چالش‌ها راه‌گشا و کمک کننده فعالان بخش گردشگری باشیم.
هم‌افزایی جوامع و انجمن‌های حرفه‌ای در خدمت رسانی به گردشگران نقش بسزایی دارد
شاهرخی در ادامه با طرح نقش موثر تشکیلات حرفه‌ای انجمن‌ راهنمایان، جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان گفت: برآیند هم‌افزایی مجامع حرفه‌ای و انجمن‌ها ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تعریف و استاندارسازی و افزایش کیفیت خدمات در این حوزه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اداره کل، جوامع حرفه‌ای و انجمن‌ها همراهی و تعامل بهتر صورت گرفته و با تعریف مباحث آموزشی در این نشست‌ها می‌توان شاهد ارتقا خدمات در تمام بخش‌های گردشگری باشیم.
او در خصوص مشکلات و مسائل سامانه صدور مجوزها (جانا) و درگاه ملی مجوزها گفت: در این حوزه در تلاش بوده تا با همراهی متولیان این سامانه‌ها مشکلات زیرساختی برای ارائه خدمات سریع‌تر و در دسترس‌تر را حل کنیم.
شاهرخی در ادامه بیان کرد: فعالیت تاسیسات گردشگری فاقد مجوز در کنا آسیب‌زا بودن برای گردشگران به فعالان دارای مجوز از لحاظ اقتصادی و اعتباری صدمات جبران ناپذیری می‌زند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷ واحد غیر مجاز اقامتی شناسایی و پلمپ شده است و در تلاش هستیم با فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی اداره کل و همراهی و همکاری بخش‌های انتظامی و قضایی نسبت به شناسایی، تعطیلی و پلمپ واحدهای غیر مجاز در سطح استان اقدام کنیم.
او در ادامه با اشاره به تاکیدات وزارتخانه بر بهبود کیفیت خدمات سرویس‌های بهداشتی گفت: همراهی و همکاری بخش خصوصی در بخش نظارتی و بهره‌برداری سرویس‌های بهداشتی بین راهی و درون شهری می‌تواند کمک کننده افزایش کیفیت خمات سرویس‌های بهداشتی باشد.
شاهرخی در خصوص تابلوهای تبلیغاتی و معرفی کننده جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر کرمان و مبادی هفت‌گانه استان گفت: در صورت اعلام آمادگی برای هم‌فکری و همکاری تشکل‌های گردشگری در استفاده از این ظرفیت، جوامع حرفه‌ای و انجمن‌های حوزه گردشگری در اولویت بهره‌وری از این فضای تبلیغاتی است.
براساس این گزارش، در  نشست مذکور مسعود دهقان مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری جنوب شرق نیز از پیگیری این شرکت برای برقراری پرواز مستقیم امارات و عمان در کنار پرواز نجف به کرمان خبر داد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا