اصلیاقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

روز شنبه، همزمان با بازگشایی بازارها در دومین روز هفته، قیمت دلار بدون تغییر و در روند رنج معامله شد. با وجود ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران و تحریم‌های جدید علیه یک فرد و چهار نهاد ایرانی مرتبط با سازمان صنایع هوافضا، بازار ارز همچنان تحت تأثیر ارزپاشی سیاست‌گذار در حالت رنج باقی ماند.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار در نخستین روز هفته بدون تغییر نسبت به هفته گذشته معامله شد. معامله‌گران معتقدند که علی‌رغم برخی سیگنال‌های منفی سیاسی، دلار همچنان تحت کنترل سیاست‌گذار قرار دارد. قیمت دلار روز شنبه در پله هفتم کانال هشتم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

تجارت نیوز گزارش داد که روز جمعه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست فشار حداکثری و مقابله با توان پهپادی ایران، یک فرد و چهار نهاد ایرانی مرتبط با سازمان صنایع هوافضا را تحریم کرد. هرچند این موضوع مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت، اما به دلیل ارزپاشی سیاست‌گذار تأثیری بر قیمت دلار نگذاشت.

معاملات هفته نیمه‌تعطیل جاری در انتظار نشست شورای حکام و احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه ایران است. برخی فعالان بازارهای مالی معتقدند که سیاست‌گذار ثابت کرده که با دست پر وارد بازار شده و فعلاً اجازه تغییر قیمت دلار را نمی‌دهد.

تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند با توجه به افزایش ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی و عدم توانایی مهار تورم و نرخ بهره، تنها راه برای کنترل بازار، مانور و دستکاری نرخ ارز است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند که معامله‌گران در حال حاضر بازار دلار و طلا را جذاب نمی‌بینند و بازارهای دیگر برایشان جالب‌تر است. آنها معتقدند مردم زمانی به بازارهای مالی ورود می‌کنند که بازار در روند صعودی باشد.

در روز شنبه، قیمت درهم با افزایش ۲۰ تومانی به ۱۶ هزار و ۵۰ تومان رسید. تتر کانال ۵۹ هزار تومانی را از دست داد و روی ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۵۰ تومانی به ۷۴ هزار و ۶۷۰ تومان و یورو با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۶۳ هزار و ۸۴۰ تومان رسید. همچنین اسکناس و حواله دلار در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی به ترتیب به ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان و ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان عرضه شدند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا