اصلیداغ

ممنوعیت فروش دخانیات در فروشگاه ها

جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که شعار هفته ملی بدون دخانیات (۵ تا ۱۱ خرداد) “حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حق و مسئولیت همگانی” است. وی تأکید کرد که نوجوانان و کودکان می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف دخانیات در جامعه ایفا کنند و بسیاری از افراد به دلیل نگرانی برای فرزندان و نوه‌های خود، مصرف دخانیات را کنار گذاشته‌اند.

جعفر جندقی


جندقی با اشاره به پیشرو بودن ایران در تصویب قانون جامع کنترل دخانیات در سال ۱۳۸۵، تصریح کرد که در هیچ مکان عمومی نباید دخانیات مصرف شود. وی افزود که اماکنی که در آن‌ها دخانیات مصرف می‌شود، به سلامت جامعه آسیب می‌رسانند و باید از عرضه این محصولات در اماکن عمومی جلوگیری شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بر اهمیت فرهنگ‌سازی و اقناع عمومی برای کاهش مصرف دخانیات تأکید کرد. او بیان کرد که برخی قوانین و مجازات‌های موجود برای مقابله با اماکن متخلف در عرضه مواد دخانی نیاز به به‌روزرسانی دارند، زیرا مجازات‌های فعلی بازدارندگی کافی ندارند.

جندقی خاطرنشان کرد که تبلیغ مصرف دخانیات در رسانه‌ها و آثار هنری ممنوع است و سالانه ۵۰ هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات در ایران جان خود را از دست می‌دهند. وی همچنین تأکید کرد که تمامی پاکت‌های سیگار باید یک شکل بوده و ۸۵ درصد از فضای پاکت با رنگ سبز زیتونی و تبلیغات علیه مصرف سیگار پوشانده شود تا مردم آگاه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا