اصلیداغعلم و فناوری

ایلان ماسک 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI جمع‌آوری کرد

ایلان ماسک، بنیان‌گذار استارتاپ هوش مصنوعی xAI، در حال تکمیل یک دور تأمین مالی به ارزش 6 میلیارد دلار است. این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود که ارزش پیش از پول xAI به 18 میلیارد دلار برسد. این سرمایه‌گذاری عمدتاً توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند Sequoia Capital، Future Ventures، Valor Equity Partners و Gigafund انجام شده است.

ماسک که قبلاً یکی از بنیان‌گذاران و حامیان اولیه OpenAI بود، پس از ترک این شرکت به دلیل اختلافات، xAI را با هدف رقابت با OpenAI و دیگر غول‌های هوش مصنوعی مانند DeepMind گوگل تأسیس کرد. او هدف اصلی xAI را “درک ماهیت واقعی جهان” اعلام کرده و تأکید دارد که xAI باید به دنبال حقیقت باشد و از سیاسی‌کاری در مدل‌های هوش مصنوعی خودداری کند.

مدل هوش مصنوعی xAI به نام Grok، که در نوامبر 2023 معرفی شد، به عنوان یک چت‌بات با توانایی‌های خاص و ویژگی‌های طنزپرداز و جسور شناخته می‌شود. این مدل به صورت متن‌باز در دسترس است و به دلیل ارتباط آن با پلتفرم‌های تحت مالکیت ماسک مانند X (که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد) توانایی پاسخ به سوالات در زمان واقعی را دارد.

در این دور جدید سرمایه‌گذاری، xAI توانست سرمایه‌گذاران خود را که شامل کسانی است که در خرید توییتر توسط ماسک نیز مشارکت داشتند، جذب کند. این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده افزایش قابل توجه اعتماد به پتانسیل xAI در رقابت با دیگر مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ در بازار است

منبع تک کرانچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا