اصلیاجتماعیداغ

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات

معاون بهداشت وزارت بهداشت، حسین فرشیدی، در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مبارزه با دخانیات، به افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات در ایران اشاره کرد. وی اظهار داشت که بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال به طور مستقیم با مصرف دخانیات مرتبط است و هیچ گونه تردیدی در مضر بودن سیگار و قلیان وجود ندارد. فرشیدی افزود که همه انواع سرطان‌ها به نحوی با دخانیات در ارتباط هستند.

فرشیدی با ابراز نگرانی از افزایش مصرف دخانیات علی‌رغم آگاهی عمومی از مضرات آن، تاکید کرد که تبلیغات گسترده و منافع مالی شرکت‌های دخانیات نقش مهمی در این روند دارند. وی اظهار داشت که هدف تبلیغات این شرکت‌ها به سمت نوجوانان و زنان سوق یافته و این موضوع باعث افزایش مصرف دخانیات در این گروه‌ها شده است. او همچنین به وجود مصرف دخانیات در سریال‌های تلویزیونی و شبکه خانگی اشاره کرد و پیشنهاد داد که افزایش قیمت دخانیات می‌تواند منجر به کاهش مصرف شود.

403958093485

معاون بهداشت وزارت بهداشت به شعار هفته جهانی مبارزه با دخانیات اشاره کرد و بیان داشت که باید همه در کنار هم تلاش کنیم تا جلوی ضررهای ناشی از دخانیات را بگیریم. او تاکید کرد که علاوه بر مرگ و میر، بسیاری از افراد سال‌ها به دلیل بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات رنج می‌برند و باید به این مسئله توجه کرد.

در پایان، فرشیدی به مشکلات مرتبط با تولید و قاچاق سیگارهای الکترونیکی اشاره کرد و گفت که این محصولات در ایران مجوز ندارند و واردات آن‌ها قاچاق محسوب می‌شود. وی تصریح کرد که وزارت بهداشت هیچ مجوزی برای تولید و واردات سیگارهای الکترونیکی صادر نکرده و بازرسان این وزارتخانه با فروشندگان این محصولات برخورد خواهند کرد. فرشیدی همچنین پیشنهاد کرد که افزایش مالیات بر دخانیات می‌تواند به کاهش مصرف کمک کند و نباید از شعار سال برای تولید سیگار سوءاستفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا