اصلیداغعلم و فناوری

سرفیس پرو ۲۰۲۴

مایکروسافت در مراسمی ویژه از سرفیس پرو ۲۰۲۴ با نمایشگر اولد پرده‌برداری کرد. این محصول جدید به عنوان اولین «کوپایلت + پی‌سی» دنیا معرفی شده که مفهوم جدیدی در عصر کامپیوترهای ویندوزی است. سرفیس پرو ۲۰۲۴ در کانفیگ‌های مختلف با پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس عرضه می‌شود.

این اولین بار است که مایکروسافت از پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس کوالکام در لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند. هر دو پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس با قدرت بالا در حوزه هوش مصنوعی و تعادل بین قدرت و مصرف انرژی، عملکردی بی‌نظیر ارائه می‌دهند. مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس پرو ۲۰۲۴ می‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد، که این ویژگی پیش‌تر در لپ‌تاپ‌های سری سرفیس پرو دیده نشده بود. همچنین این لپ‌تاپ ۹۰ درصد سریع‌تر از مدل سرفیس پرو ۹ است.

surface-pro-2024

سرفیس پرو ۲۰۲۴ از لحاظ ظاهری شبیه به نسل قبل است اما با تغییرات قابل توجهی همراه شده است؛ از جمله استفاده از نمایشگر اولد برای اولین‌بار. پنل اولد این دستگاه کنتراست بهتری نسبت به پنل‌های LCD دارد و رنگ‌های مشکی را عمیق‌تر نشان می‌دهد. نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی این دستگاه لمسی است و از استانداردهای HDR و Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کند.

این لپ‌تاپ از گرافیک Adreno استفاده کرده و نمایشگر ۱۳ اینچی با وضوح ۲٬۸۸۰ در ۱٬۹۲۰ پیکسل دارد. همچنین دارای حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر یک ترابایت حافظه SSD است. سرفیس پرو ۲۰۲۴ دو درگاه USB4 و یک درگاه Surface Connect دارد. همچنین، کیبورد Surface Pro Type Cover نیز با رنگ‌های جدید، کلید کوپایلت و ترک‌پد بزرگ‌تر به‌روزرسانی شده است. این کیبورد می‌تواند از طریق بلوتوث به سرفیس پرو متصل شود تا بتوان در حالی که کیبورد و دستگاه از هم جدا هستند، از هر دو استفاده کرد.

سرفیس پرو جدید مایکروسافت به تراشه‌ی وای‌فای ۷ مجهز بوده و از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. همچنین در بخش بالایی دستگاه از وب‌کم QHD استفاده شده است. پیش‌فروش سرفیس پرو ۲۰۲۴ از همین حالا آغاز شده و عرضه محصول از ماه آینده شروع می‌شود. این لپ‌تاپ با نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد، اما بسیاری از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن در لحظه‌ی عرضه در دسترس نخواهند بود. قیمت این لپ‌تاپ جدید از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا