اصلیسینما

افت مخاطبان سینما در هفته گذشته

به نقل از گروه هنر – سیدامیرشایان حقیقی؛ بر اساس آمار سمفا تا ساعت ۲۳ شنبه شب ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، تعداد ۶ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۰۴ نفر در ۱۵۴ هزار و ۱۴۶ سانس به تماشای ۱۳ فیلم سینمای ایران نشسته‌اند. این تماشاچیان با پرداخت نزدیک به ۳۵۰ میلیارد و ۸۳۹ میلیون و ۲۷۷ هزار تومان، فروش سینمای ایران را در ابتدای سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان رسانده‌اند.

در هفته گذشته، فیلم‌های سینمای ایران در ۲۰ هزار و ۵۰۲ سانس به نمایش درآمده و ۶۹۳ هزار و ۸۷۲ نفر به تماشای این آثار نشستند. فروش سینما در این هفته ۳۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان بوده که نسبت به هفته قبل کاهش ۱۱ میلیارد تومانی را تجربه کرده است. میانگین تماشاچیان هر سانس در این هفته حدود ۳۳ نفر بود، در حالی که هفته قبل این عدد ۴۳ نفر بود.

پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته

مست عشق به کارگردانی حسن فتحی، پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته بود. این فیلم که از ۵ اردیبهشت اکران شده، با فروش بلیت حدود ۲ برابر نسبت به «تمساح خونی» و «سال گربه»، جایگاه اول فروش هفتگی را به خود اختصاص داده است. در نخستین روز نمایش عمومی، این فیلم با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را شکست و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشت. در هفته گذشته، «مست عشق» با فروش ۱۵ میلیارد و ۴۷۵ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان، نسبت به هفته قبل کاهش ۹ میلیاردی داشت. این فیلم با ۴۵۰ سالن سینما، توسط بیش از ۲۹۲ هزار نفر تماشا شد.

تمساح خونی در رده دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت و در هفته گذشته با فروش ۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان، یک میلیارد کمتر از هفته قبل فروش داشت. میانگین تماشاچیان هر سانس برای این فیلم حدود ۳۴ نفر بود که نسبت به هفته‌های قبل کاهش داشته است. این فیلم که از ۱۶ اسفند سال قبل اکران شده، توسط ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار نفر تماشا شده و فروش آن به بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان رسیده است.

سال گربه دیگر کمدی پرفروش این روزهای سینما در رده سوم جدول قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته ۶ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان فروش داشت. از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ اکران شده و با ۶۰۸ سالن سینما، توسط ۸۸۹ هزار نفر تماشا شده و فروش آن به بیش از ۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

سایر فیلم‌های پرفروش

بی بدن در جایگاه چهارم با فروش ۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان قرار دارد. این فیلم از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ اکران شده و با ۵۱۹ سالن سینما، توسط ۶۸۳ هزار نفر تماشا شده و فروش آن به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

قلهک به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته در اولین هفته اکران خود، با فروش ۱ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان در رده پنجم قرار گرفت. آسمان غرب نیز با فروش ۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان در رده ششم جدول فروش هفتگی قرار دارد.

ایلیا؛ جستجوی قهرمان با فروش ۸۳۱ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان در رده هفتم و تگزاس ۳ با پیش فروش بلیت‌ها و فروش ۳۶۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان در جایگاه هشتم قرار گرفتند.

نیلگون در جایگاه نهم با فروش ۲۳۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و آپاراتچی در رده دهم با فروش بیش از ۲۲۰ میلیون تومان قرار دارند.

نوروز به کارگردانی سهیل موفق با فروش ۱۰۲ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان در رده یازدهم و تاوان با فروش ۶۰ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان در رده دوازدهم قرار گرفتند.

در نهایت، پرویز خان که به صورت اینترنتی نیز اکران شده، با فروش ۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان در جایگاه آخر قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا