اصلیاجتماعی

مهار رشد اعتیاد در کشور


به گزارش از سازمان امور اجتماعی کشور، محمد عباسی، معاون وزیر کشور، با اشاره به تدوین برنامه جامع آسیب‌های اجتماعی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی شناسایی و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی افزود: رئیس‌جمهور سازمان امور اجتماعی را موظف کرده است تا عملکرد همه دستگاه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی را روزانه و به‌صورت مستمر رصد کند و سازمان‌هایی که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند را به شورای اجتماعی کشور معرفی کند.

عباسی تاکید کرد: این اقدام به‌منظور تسریع در اجرای وظایف دستگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی در خصوص آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر، میزان طلاق کاهش یافته است و روند اعتیاد نیز در جامعه ایران متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای، تاکید کرد: با وجود همه کاهش‌ها، باید همچنان به این موضوعات توجه کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه شورای اجتماعی کشور از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست تا با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، به تصمیم‌گیران کمک کنند تا نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط داشته و تصمیمات درست و به‌موقع اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست تا به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

بر اساس آمار ثبت احوال کشور، در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۸۸۴ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا