اصلیکتاب

فرانتس کافکا را از کجا شروع کنیم؟

فرانتس کافکا، که یک شخصیت فرهنگی بسیار مهم است، بسیاری از نوشته‌های خصوصی و کمتر شناخته شده‌اش مانند دفترچه‌های خاطرات، نامه‌ها، یادداشت‌های منتشر نشده، افوریسم‌های مرموز و اشتباهات گفتاری در زمان مرگش، مخاطبین زیادی را به خود جلب کرده‌اند. کارولینا واتروبا، کارشناس و دانشگاهی متخصص در زمینه کافکا، پیشنهاداتی برای آغاز خواندن آثار او دارد.

نقطه شروع: کافکا سه رمان ناتمام داشت – «محاکمه»، «قلعه» و «آمریکا» – که «محاکمه» با داستان‌های شوراهای مرموز و داوری‌های ابهام‌آمیز و بوروکراسی غیرقابل درک، بهترین نقطه شروع است.

اگر عجله دارید: کافکا ده‌ها اثر کوتاه نوشته است که در کتاب «مسخ و داستان‌های دیگر» جمع‌آوری شده‌اند.

ارزش تحمل کردن: رمان «قلعه»، دشوارترین اثر اوست که در آن شخصیت اصلی برای دسترسی به قلعه‌ای در میان مه و برف تلاش می‌کند.

اگر قبلا از خواندن کافکا دلسرد شده‌اید: «آمریکا»، که داستان نوجوانی در سفری پرمخاطره در ایالات متحده اوایل قرن بیستم را روایت می‌کند، پیشنهاد می‌شود.

داستان درونی: کافکا در نامه‌ای طولانی به پدرش، که آن را نخواند، از اپیزودهای دوران کودکی و رفتارهای آسیب‌زننده گزارش داد.

محبوب تیک‌تاک: نامه‌های کافکا به میلنا، که نوجوانان او را به عنوان یک عاشق ایده‌آل می‌ستایند.

اگر فقط یک کتاب بخوانید: «مسخ»، داستانی است که در آن گرگور زامسا یک صبح بیدار شده و خود را به حشره‌ای غول‌آسا تبدیل یافته می‌بیند. این داستان به عنوان یک عدسی برای بررسی بحران‌های شخصی، اجتماعی و سیاسی مختلف استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا