اصلیعلم و فناوری

رشیدی کوچی: طرح صیانت یک جور بداخلاقی است

در روزهای پایانی مجلس یازدهم، فشارها برای بررسی « طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» افزایش یافته است. موافقان این طرح که نام ابتدایی آن «طرح صیانت از فضای مجازی» بود، موفق شده‌اند آن را در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دهند، اما مخالفان همچنان بر مقابله با این طرح اصرار دارند.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در نشستی اظهار داشت که برای تصویب طرح صیانت فقط نیاز به ۱۰ دقیقه زمان بررسی در مجلس است. او با ابراز خشنودی از نهایی شدن طرح در کمیسیون مشترک، بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی تأکید کرد و فضای مجازی را که مقام رهبری از آن به‌عنوان «قتلگاه جوانان» یاد کرده، نیازمند ساماندهی دانست. راستینه بیان کرد که در هیچ‌جای دنیا فضای مجازی به اندازه ایران رها نشده و تأکید کرد که نمایندگان باید برای حفظ مرزهای فرهنگی و هویتی، کارهای انقلابی انجام دهند.

بی‌تعارف بگویم، اگر در حکمرانی نگاهمان صرفاً به مخاطبین و بدون توجه به مصلحت آن‌ها باشد، این حکمرانی آسیب‌زا خواهد بود. مادامی که نمایندگان فکر کنند برای آینده‌شان به رأی مردم نیاز دارند، در مسیری حرکت کنند که هزینه پرداخت نکنند و برای حفظ مرزهای فرهنگ، هویت و سبک زندگی کارهای انقلابی نکنند، این مرزها در هم شکسته می‌شود و آسیبش را همه خواهیم دید

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

در مقابل، جلال رشیدی کوچی، نماینده مخالف طرح، معتقد است که تصویب این طرح منجر به افزایش فشار بر مردم خواهد شد. او اظهار داشت که تا زمانی که او و نمایندگان مخالف در مجلس حضور دارند، تلاش می‌کنند مانع از تصویب طرح شوند. رشیدی کوچی بیان کرد که پیگیری این طرح بدون طی کردن مراحل قانونی و آیین‌نامه‌ای لازم، نوعی بداخلاقی است و امیدوار است که در مجلس بعدی نمایندگانی باشند که جلوی این طرح را بگیرند.

وقتی در مصاحبه‌ها می‌گوییم به دنبال «صیانت» هستند، این حرف را تکذیب می‌کنند و بعد می‌بینیم که باز طرح را به صحن می‌آوردند. این یک جور بداخلاقی است. من فکر می‌کنم کسانی که دنبال این طرح هستند، در مجلس دوازدهم تلاش می‌کنند که حرفشان را به کرسی بنشانند و لج‌بازی با مردم را ادامه دهند. امیدوارم در مجلس بعدی نمایندگانی باشند که جلوی این طرح را بگیرند.

– جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا