اصلیاجتماعی

۱۴۰ مرکز فعال در زمینه درمان ناباروری در کشور

ستاد ملی جمعیت اعلام کرده است که در حال حاضر ۸۷ مرکز تخصصی (سطح دو) و ۵۳ مرکز ناباروری فوق تخصصی (سطح سه) در ایران برای تشخیص و درمان ناباروری فعالیت می کنند و خدمات خود را در بستر دولتی و تحت پوشش بیمه های پایه ارائه می دهند.

دولت سیزدهم اهمیت بالایی به مسائل جمعیت و جوانی داده و اقدامات متعددی را در راستای افزایش تولید آفرینش و پشتیبانی از خانواده ها انجام داده است. از جمله این اقدامات می توان به کالابرگ ماهیانه برای مادران و خدمات گسترده ناباروری اشاره کرد که بخشی از آن تحت پوشش بیمه های پایه کشوری است.

به طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و این بیمه برای افراد با درآمد کمتر رایگان است. همچنین مادران کمتر برخوردار از سبد بهداشتی – تغذیه ای از ابتدای دوران بارداری تا خردسالی فرزندانشان بهره مند می شوند.

اقدامات وزارت بهداشت برای ارائه خدمات ناباروری در سراسر کشور و تسهیل دسترسی به مراکز تخصصی ادامه دارد و اکنون ۸۷ مرکز تخصصی و ۵۳ مرکز ناباروری فوق تخصصی فعالیت خود را در این زمینه ادامه می دهند.

با توجه به اهمیت اهداف حمایت اجتماعی، زوجین نابارور نیز از طریق خدمات ناباروری بیمه ای پوشش یافته اند و خدمات غربالگری، تشخیص و درمان مراحلی از این برنامه ها را تشکیل می دهند که بر اساس نظام سطح بندی خدمات ارائه می شوند.

در نهایت، این اقدامات بر اساس قوانین و دستورالعمل های موجود بهبودی در حوزه ناباروری را برای جوامع ایجاد کرده اند و این خدمات اکنون در سطح فوق تخصصی و تخصصی دولتی با پوشش بیمه ای ارائه می شود. این اقدامات از اهمیت بزرگی برای سلامتی و رفاه جمعیت برخوردار هستند و نشان از توجه دولت به این موضوعات مهم می باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا